Monday, May 9, 2011

Dip Show

Habis sudah diploma show..Kali ni berlangsung di perkarangan hotel seri Malaysia..Xtahu ap persaan aku..terasa macam cpat je masa berlalu..da hbis pn..selesai..Alhamdulilah..dgan habisya dip show ni..hbislah pngajian aku di Kuantan Pahang..Mengira waktu untuk ke uitm Melaka game..dan dah siap2 untuk berkemas pulang ke kampung..aku ingat lagi..

28 June 2008..3 tahun dulu,,Hari kelahiranku yang ke 18 tahun,,aku berangkat ke negeri  Pahang..Pahang sebuah negeri yang sederhana..Pembangunan disini sangat sederhana…Jauh berbanding dgan Melaka…Ketika aku tiba di negeri ini…Aku pn xthu knpa aku boleh tercmpak smpai ke sini… …Mungkin keinginan aku untuk berhijrah disni melampaui segala..Belajar dlam jurusan grafik ntah yer3 saja..Sifat berdikari yang ada dlam dri mmbuatkan aku berada disini.
aku jmpa dia seiras dgn Imam,,Ejan.Orng yng sllu aku buat hal.haaha..maafkan aku,bkan niat aku..skrang ejan pn dah xda lagi.Dah berjaya mngulung ijazh dan kerja dikota,,haha..Kat sni aku knal Nik.Ayie,,Syawal,.Muhaimin,sulhi,Alif,Saiful,enal,wan,azreen,aina..khai..aini,ikin bba..Tengku amad,dan ramai lagi...dan ____.Macam2 perkara yang aku pelajari…Dari setiap genap sudut negeri ini aku lampaui…,,,terlalu ramai remaja yang berhijrah disini seperti aku… mencari ilmu…kebanyakan mereka…terleka seketika siapa diri dan agama..Kebanyakan mereka yang dtang disini adalah orang Kelantan dan terengganu..Kebanyakan  jenayah sosial yang berlaku disini,,,bukan perlakuan anak watan negeri ini,,.

Cik jai tgah posing.haha

Budak2 grafik..fine art ada gmbar tpi xda pada aku..jgn marah.

Sesungguhnya aku sngat bersyukur sepanjang berada disini,,tiada apa yang mnghalang perjalanan hidup ini… Aku mngnali ramai manusia dan hati budi insani..Jauh di sudut hati aku..aku ingin cepat meninggalkan negeri ini..Mungkin kerana apa yang telah terjadi pada aku disini..Biarpun berat hati ini..Aku gagahi juga..berpura2 melupakan smua perkara yang dah berlaku,,aku tidak ingin mnjadi ego atau manusia yang bongkak kddukannya..Jadi kaya ttpi tiada makna..Biar kita sederhana ttpi kita berupaya dari segalanya..Aku xnk crta pnjang pasal ngri ini,,,ssunguhnya aku ckup bersyukur sja.

Habis jer dip show malam tu kita orang pergi makan ikan bakar..Penat sngt demi makan malam akhir bersama..aku dgn bbdak ni yang kna arrange..bagai nk pengsan..kira duit..pergi bank beratus kali..dgn mesin duit tersekatlah,,xniaya..huhu..ada separuh yang xnak joint coz dia orng nk makan kat hotel...biasalah ank orang2 kaya smua.....maaflah xdapat nk buat grand2 coz xda msa nk book hotel...transport pn sendiri aja..xdpat nk book ikip pnya bas,,bbdak smua dah nk blik negeri masing3..agak terkejar2 sikit..tpi xapa..mmm tercapai jugak hajat nk makn ikan bakar kat Kuantan..lalalalala...
Semua yang hadir.




Lectrer yang hadir


Kawan3 seangkatan

No comments:

Post a Comment

Doa ketika Dukacita & Sedih

"Ya Allah,sesungguhnya aku adalah hambaMU,anak kepada hambaMU,anak kepada hamba perempuanMU,ubun-ubunku di tangan MU,terlaksana keatasku hukumanMU,dan adil kehakimanMU terhadapku,aku memohon kepadaMU dengan setiap nama yang ENGKAU namakan dengan diriMU, atau ENGKAU turunkan di dalam kitabMU,atau ENGKAU telah mengajarnya kepada seseorang daripada makhlukMU atau yang tersembunyi pada ilmu ghaib di sisiMU,jadikan AL-QURAN penenang hatiKU,cahaya di dadaKU,penghapus kedukaanKU dan penghilang kesusahanKU"....AMIN